Pas de biographie disponible.

Compositeur Musique additionelle Librettiste Parolier Metteur en scène Chorégraphe Producteur création Producteur version



Version 1

That’s a Good Girl (1928-06-Hippodrome-London)

Type de série: Original
Théâtre: Hippodrome (The) (Londres - Angleterre)
Durée : 9 mois 2 semaines
Nombre : 363 représentations
Première Preview : Tuesday 05 June 1928
Première : Tuesday 05 June 1928
Dernière : Saturday 16 March 1929
Mise en scène : Jack Buchanan
Chorégraphie : Anton Dolin • Jack Buchanan
Producteur :
Avec : Jack Buchanan (Bill Barrow), Elsie Randolph (Joy Dean), William Kendall (Timothy), Maidie Andrews (Moya), Kate Cutler (Aunt Helen), Raymond Newell (Francis Moray), Vera Pearce (Sunya Berata)
Commentaires : Les débuts londoniens de Charles Collins et Raymond Newell.
Presse : "Times" commenta que le casting a fait de son mieux avec une pièce presque sans intrigue.

Version 2

The Dubarry (1932-04-His Majesty's Theatre-London)

Type de série: Original London
Théâtre: Her Majesty's Theatre (Londres - Angleterre)
Durée :
Nombre : 397 représentations
Première Preview : Thursday 14 April 1932
Première : Thursday 14 April 1932
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Felix Edwardes
Chorégraphie : Anton Dolin
Producteur :
Avec : Anny Ahlers (Jeanne), Margaret Yarde (Mme. Labille), Heddle Nash (René Lavallery), Edmund Willard (Comte Dubarry), Helen Haye (Maréchale de France), Lawrence Anderson (Louis XV)
Commentaires longs: The original operetta premiered in Vienna in 1879 with libretto by F. Zell and Richard Genee, but despite critical approval, it failed with the public. In 1931 Theo Mackeben created a radically new version of the work, with a new text and added music from other works by Millocker and an interpolation of a ballet by Ravel. (Mackeben was the original conductor of the revolutionary Brecht/Weill “Threepenny Opera). This new version was first given in Berlin in 1931 and went on to great success throughout Europe. The London production ran for 397 performances. It was criticised for its historical inaccuracy, and for its somewhat sensational scenes of immorality, but the public loved it, and it had a successful run of 397 performances. (It was not so successful on Broadway - even starring Grace Moore it managed just 87 performances)